Monday, February 27, 2012

Bukan salah mengaku salah.

Don't put you own mistakes to others.
Please be matured.
Pandai buat pandailah tanggung kan?

Mama selalu pesan,jangan sakitkan hati orang.
Sejahat mana pun dia buat jahat kat kita jangan jadikan tu alasan untuk kita buat jahat kat dia balik.
Or dalam erti kata lain, jangan beralasan.
Ermm boleh ke? Haha.
Orang kata 'everything happens for a reasons'
Allah knows the best for us.

Don't put a blame to other.
Jangan rasa diri anda terlalu bagus sehingga rasa anda takpernah buat salah.
Kadang kadang kelakar dengar alasan orang yang kata dia nak tolong orang tu ke jalan yang benar. Ermm. Okay,niat anda baik tapi kalau lihat ke arah cara rasanya anda tetap ditakuk lama.
Matlamat tidak menghalalkan cara.

Kenapa beralasan?
Paling utama untuk menutup kesalahan sendiri kan?
Nak nampak suci dan baik depan semua orang.
Yess dengan cara itu anda berhasil tapi sila jangan lupa yang Allah tahu niat anda.
Kesian dekat dia yang anda buat buat cerita tu.
Aib. Malu. Kat awak pun saya kesian sebab apa eh? Sebab awk malukan diri.

Takde manusia yang sempurna. Saya pon buat jugak salah. Semua buat tapi kalau masih buat salah yang sama tu memang mintak kaki.
Dan rasanya awak memang nak kaki saya kot.
Ehh jap. Cerita pasal apa ni eh? Hahaha.

Okay okay. Kepada yang berkenaan, sila sedar diri. Jangan jadi seperti tidak berpelajaran.
Tentukan hidup anda tanpa ada kaitan dengan saya. Puii. *maaflah saya manusia yang sudah jelek dengan anda.hihihihi.

Erkk siapa awak? Bukan siapa siapa.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: