Tuesday, February 26, 2013

Persoalannya.

Apa saja yang aku tulis disini adalah apa yang tidak dapat aku ungkapkan dengan kata kata.

Ya, agak klise.

Melalui penulisan,aku rasa ianya paling jujur.
Sejujurnya setiap rasa aku.
Yang pengakuannya terbit dari mulut tidak semestinya berkesan dengan apa yang disampaikan melalui hati.

Lain.

Kerana, dengan penulisan.
Aku cuma bicara sama aku.
Tak perlu sesiapa untuk bersama merasai apa rasanya hati.
Remuk redam suka sukinya.
Cukup aku.

Sebab itu aku lagi suka bicara bahasa puitis dari bicara manis.
Getarnya lain.
Manis.
Sudah cukup bikin hati kencang.
Ahh seperti taufan yang diporak perandakan.
Sampai ke tulang aku bisa sentuh emosi itu.
Ada masa juga, hujan singgah sekejap mengundang awan mendung.

Hebat bagi aku.

Melalui tulisan saja mampu meruntun jiwa. Sama ada sedih atau bahagia.
Rasanya bagus. Paling enak didunia.

Dilabel jiwang aku tidak peduli.
Buat apa kisahkan mereka yang tak berhati.
Mana mungkinkan kita semua sama.

Aku tulis dengan satu sisi paling jujur.
Yang tiada mereka pernah tahu.
Yang tak akan difahami telus.
kerna cuma dengan ini
aku jadi aku.
Dan aku mahu itu.





Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: