Wednesday, August 20, 2014

pandanglah ke hadapan.

Salam Alaik.

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Ilahi kerana masih memberi saya peluang untuk terus mencari mengapai dan meraih cintaNya walaupun diri ini sebenarnya penuh dengan noda dosa. Allahu.

Alhamdulillah, tak berhenti diri ini rasa bersyukur, rasa bahagia bila Allah buka pintu mata hati yang sekian lama tertutup untuk melihat apa yang sebetulnya.

Segala kekuatan yang Allah salurkan benar benar buat diri ini bertekad untuk tidak lagi menoleh ke belakang. Cukuplah jika ianya hanya mampu diulang buat menghalang daripada melakukan kesalahan yang sama. Alhamdulillah, setelah sekian lama, baru sedar dan pantas untuk tidak lagi menyimpan apa apa perkara yang membawa ke alam saya yang lama. Alhamdulillah. Bukan senang juga untuk membuang segala jenis ide ide lama yang kuat untuk mengungkapkan segala jenis perasaan melalui tulisan.

"don't share you experiences but share you lessons."

Bagaimana mampu saya yang membesar dengan karya karya penulis indie yang lain begitu senang membuang setiap inci rupa tulisan yang sedemikian. Saya sedang mencuba. Sedang dan masih. Karya karya mereka hebat bagi saya, tidak sedikit pun punya kesan negatif. Yang silapnya cuma saya, yang selalu menjadikan luah kata perasaan melalui kata itu suatu kebiasaan. Kebiasaan yang selalu memakan diri saya sendiri. Silapnya disitu. Ruang tulisan lama, lebih baik di privasikan,supaya ia tetap menjadi hal hal yang lalu dan cuma saya yang tahu.

Senyumlah :) Allah tahu apa yang terbaik buatmu.

Jazakumullahu Khairan Khatira.


No comments: