Sunday, February 17, 2013

Kisah Mama dan Ular tipu tipu.

Hehe.
Dua minggu lepas, ayah belikan sofea ular getah. Hijau kaler dia.

Cerita dia bermula bila ayah dan si sofea ni pergi berdua ke kedai super save, lebih kurang hot market jugak.
Aku pulak jalan dengan mama tengok tengok baju.
Bila dah settle semua, kebetulan jumpa diorang dah.
Dari jauh dah nampak sofea sengih.
Pelik.
Sebab sepanjang dia membesar aku tahu dah peel dia ni.
Jadi aku tak syak lagi.
Sehinggalah ayah minta barang dia dalam beg mama sambil tang tu jugak masukkan ular getah ni.

*kaku jap.

Cuba teka apa reaksi mama.

Hmphh.

Mungkin time tengah mama cari, mama terasa kelembikan *eh. Haha. Ular getah ni lembik jadi kalau terpegang boleh buat terkencing jugak la.
Jadinya dekat situ jugaklah mama ni menjerit tahap kuat gila.
Hahahaha.

Opss.

Tergelak. Hee. Takut jugaklah tengok sebab mama ni tang semangat kadang tak boleh jangka. Hihi.

"Takut jugak nok letok,takut pesey" -ayah.

Hahaha. Dan saat itu bermulalah kisah mama tak habis habis sofea usik.

Errr. Aku juga. Dan ayah tak ketinggalan.

Tapi time malam tu mama dah putuskan ular tu sampai si sofea nangis nangis. Tak rasa sebab dia sayang ular tu, tapi sebab dia ah tak boleh nak usik mama.

Budak kecik tu kelakar sebenarnya.

Jadi semalam, atas sebab best. Ayah dengan semangat belikan lagi ular getah ni.
Siap beli untuk aku satu, sofea satu.
Kaler kuning dan kaler coklat yang sebijik sama ular betul.

Sebelum tu aku siap pesan. "Kakak nok satu ula yah"

Dari jauh nampak ayah siap mencangkung pilih haa.
*haihh semangat betul.

Paling kelakar.
Balik rumah,sofea letak dalam buku mama suruh mama baca.
Kalau tengok muka sofea ni, rasa nak bagi kaki je.

Tahap menyakat level orang tua. Aku pun tak terfikir nak buat camtu.

Hehe.

Jadi sebenarnya kat sini.

Buatlah apa jua, selagi bersama keluarga anda akan sentiasa bahgia dan gembira :)

Untuk iqin dan sarah.
Biar jauh, korang tetap ada.
Disini.
Hati.




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: